27.4.13

DIY | Dip dye shorts

Hej bloggen
Idag er jeg hoppet i mit kreative hjørne, for har lavet mine egne Dip dye shorts! :-)
Jeg har taget billeder hele vejen igennem, for at kunne skrive hvad jeg har gjort, hvis nogle af jer skulle være interesseret i at gøre det samme! - Jeg er blevet rigtig glad for resultatet!
Kom endelig med respons på denne DIY, så jeg ved, om jeg skal lave flere af sådanne indlæg! 
xoxo
1.) Det første man gør er selvfølgeligelig at finde de shorts som man skal bruge.
(Hvis man er lidt nervøs for resultatet, så prøv det af først med noget gammelt tøj, der måske alligevel skal smides ud/noget stof du måske ik' bruger)

2.) Hav en kande/skål med vand i klar, for det skal også bruges :-)
3.) Find noget frugtfarve frem. - Jeg valgte at bruge rød & blå til mine shorts. 
4.) Find noget som du vil bruge til at tage shortsene i, for at farve dem. - Jeg valgte bare at bruge en balje. :-)
5.) Hæld derefter vand i baljen. -
- 6.) & tilsæt den farve som du vil have nederst på dine shorts. :-)
7.) Bland så vandet & frugtfarven godt sammen. - Jeg tog en plastikpose på min hånd, for ikke at få al' frugtfarven på hånden, da det ikke går af med det samme :o) (Havde ik' nogen plastikhandsker, hihi ;-))
8.) Dyp så shortsene i blandingen, indtil farven dækker de områder som du synes, ville se bedst ud. :-)
9.) Vrid så shortsene, indtil de ikke drypper mere, så du kan bære dem ud i en håndvask/brugser, uden at få frugtfarve på hele gulvet. :-)
10.) Vask så shortsene indtil der ikke ryger mere frugtfarve ud af dem :-) - Når det er gjort, skal de bare ud at tørre, indtil at baljen er klar til brug igen;
11.) Man gør så det helt samme, bare med den anden frugtfarve :-)


12.) Her er resultatet så!
- Dette er kun efter en 'farvning', man kan selvfølgelig vælge at gentage hele processen mere end den ene gang, for at få mere farve på shortsene, men jeg er godt tilfreds med bare den ene 'farvning'. (Farverne er lidt uklare på billedet, de er mere farvige i virkeligheden)

21 kommentarer:

  1. Ej hvor fedt!

    miaekholm.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Er jeg glad for at du synes, mange tak! :-)

      Slet
    2. Hvor meget frugtfarve bruger du cirka? :)

      Slet
    3. 2-3 spiseske, sådan ca. :-)

      Slet
  2. Super fedt indlæg ;)
    Flere af dem søde !

    Kig forbi og smid en kommentar :)
    //notanordinarymind.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihh, er jeg glad for, at du synes Maria!
      Vil jeg gøre så! <3

      Slet
  3. Kreativt, det kan jeg godt li! :-)

    Love Malene ♥
    http://justadelprado.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Ej, hvor fedt! Jeg er vild med resultatet, ikke alt for kraftige farver, perfekt.
    TAK for dette indlæg, siger jeg. Fordi jeg skal helt klart prøve det samme nu :-)

    xx,
    hemmeligblogger.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du bare sød! Er glad for, at du kan bruge indlægget til noget! :-)

      Slet
  5. De er da bare blevet super fede! :) Godt lavet og kreativt tænkt ;)

    xoxo Line
    guldstjernen.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Line, - er jeg så glad for, at du synes! :-)

      Slet
  6. Ej virkelig fedt lavet - ret inspirerende! :-)

    Kig gerne forbi:
    http://katrinelionett.blogspot.com/

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du have Katrine, er jeg glad for, at du synes! :-)

      Slet
  7. Super god ide! Din blog er så fin, så selvfølgelig vil jeg følges! Følger dig nu og håber du så følger tilbage :)
    Knus Amalie
    http://aveclamodebyamalie.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Forresten, skal vi også følges på bloglovin?

      Slet
    2. Ihh, tusinde tak for den søde besked Amalie! - Det varmer virkelig at læse! :-)
      Det lyder godt! Går ind & følger dig både via Bloglovin' & GFC :)

      Slet
  8. Hvor er de blevet fede! Det kunne være jeg skulle prøve at gøre det, på noget af mit tøj! :-)

    http://trypink.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Er os selv blevet rigtig glad for resultatet! :-) Kan klart anbefale det i hvert fald! :D - En god måde at give sit 'gamle' tøj et pift! :-)

      Slet
  9. super fed ide ;)
    men går frugtfarven ikke af i vask??

    - http://imaginelifeandfashion.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak :-)
      Har ikke afprøvet det endnu, men det vil jeg tro at det gør, da jeg kun har brugt så lidt farve, som jeg nu har.
      Vil så os lige gøre opmærksom på, at man nok skal vælge at vaske det i hånden, da der kan være en risiko for, at farven smitter af på andet tøj! :)

      Slet